Technik administracji

Jeżeli myślisz o pracy w sektorze administracji publicznej, bądź prywatnej to idealnym rozwiązaniem jest podjęcie nauki na kierunku technik administracji

pobierz wniosek.

Organizacja nauki w zawodzie

NAUKA BEZPŁATNA

CZAS TRWANIA – 2 LATA

  • oferta dla absolwentów szkół dających wykształcenie średnie, również bez zdanego egzaminu maturalnego
  • zajęcia odbywają się w systemie zaocznym – weekendowych
  • nauka kończy się egzaminem potwierdzającym kwalifikacje zawodowe organizowanym przez Okręgową Komisję Egzaminacyjną

 

ABSOLWENT SZKOŁY POLICEALNEJ OTRZYMUJE PAŃSTWOWE ŚWIADECTWO UKOŃCZENIA SZKOŁY POLICEALNEJ

 

PERSPEKTYWA ZATRUDNIENIA

  • jednostki samorządu terytorialnego
  • urzędy marszałkowskie
  • urzędy powiatowe, miejskie, gminne
  • jednostki organizacyjne gminy
  • w instytucjach samorządowych: urzędy miast, marszałkowskie, starostwa powiatowe
  • sądy
  • banki
  • firmy ubezpieczeniowe
  • podmioty gospodarcze w każdej branży, jako pracownik administracyjny
  • organizacje europejskie

WIEDZA I UMIEJĘTNOŚCI ABSOLWENTA

  • stosowanie przepisów prawa i podstawowych pojęć ekonomicznych, norm obyczajowych i etycznych, elementów psychologii społecznej i socjologii;
  • rozpoznawanie istoty funkcjonowania administracji publicznej: rządowej i samorządowej;
  • rozpoznawanie procesów gospodarczych w kategoriach systemowych oraz stosowanie zasad organizacji i zarządzania podmiotów gospodarczych;
  • posługiwanie się metodami analizy ekonomicznej i finansowo-księgowej oraz dokumentacją księgową;
  • przygotowywanie projektów umów cywilnoprawnych, aktów normatywnych i administracyjnych, właściwych dla urzędu oraz przechowywanie dokumentów zgodnie z obowiązującymi przepisami;
  • wskazywanie ścieżki postępowania kończącego się wydaniem decyzji administracyjnej
  • rozpoznawanie problemów interesantów oraz rozwiązywanie ich zgodnie z właściwymi przepisami prawnymi;
  • gromadzenie, przetwarzanie, prezentowanie i wykorzystywanie informacji niezbędnych w procesach decyzyjnych;
  • stosowanie zasad obiegu informacji w urzędach administracji publicznej i przedsiębiorstwach oraz przyjmowanie, segregowanie i klasyfikowanie dokumentów
  • prowadzenie korespondencji, redagowanie pism urzędowych, sporządzanie sprawozdań dotyczących spraw administracyjnych i organizacyjnych przedsiębiorstwa lub instytucji;
  • przygotowywanie narad, zebrań, konferencji, sesji itp.
  • wykorzystywanie nowoczesnych urządzeń techniki i łączności biurowej;