Kwalifikacje w zawodzie:
EKA.01. Obsługa klienta w jednostkach administracji
Technik administracji organizuje i gromadzi informacje, sporządza i porządkuje dokumentację oraz koordynuje działalność jednostek organizacyjnych. Sporządza protokoły i sprawozdania z posiedzeń i zebrań, kontroluje, porządkuje i archiwizuje akta prawne i dokumenty normatywne wewnątrzzakładowe. Prowadzi firmową korespondencję wewnętrzną i zewnętrzną, redaguje pisma urzędowe, wykorzystuje nowoczesne urządzenia techniki, informatyki i łączności biurowej. Technik administracji posiada kwalifikacje zawodowe, które umożliwiają mu prawidłową interpretację przepisów prawnych i stosowanie ich w praktyce, posiada wiedzę teoretyczną i umiejętności praktyczne, umożliwiające efektywną pracę administracyjno-biurową.
Technik administracji to zawód dla Ciebie jeżeli odnajdujesz się w pracy biurowej, chętnie śledzisz zmiany prawne, lubisz ład i porządek, a różne informacje zamieniasz w przydatne dane statystyczne.
Absolwent może podjąć pracę w:
- firmach państwowych, (np.: w administracji w administracji Straży Pożarnej, Policji, w Kuratorium Oświaty, w Inspekcjach: Sanitarnej, Farmaceutycznej, Ochrony Roślin i Nasiennictwa, Nadzoru Budowlanego, urzędach, ministerstwach itp.)
- firmach prywatnych (w dziale administracji)